[ ]
the journey of her life...




tumblr
instagram
+
+
‚óÄ ‚ñ∂
my passport! ON Feb 19, 2011 AT 2/19/2011 09:24:00 PM


my ticket to Super Show 3, finally i get one for myself. thanks to my pakcik sebab last minit dapat belikan. i got L1, Row A, seat 06. it's the back row. though i didn't get the front row seat, at least the ticket is mine. hmm. walau macam mana pun aku dapat tiket neh, aku tetap tidak happy. aku macam nda bole ckp YEAHHHH!!!! AKU DAPAT SUDA! nda macam dluu. tp neh suma bukan sebab aku nda dapat front row ka apa. tapi ada ada something yang terjadi because of the ticket.

sbelum ak minta tolong pakcik kuh belikan ticket, spatutnya kawan kuh punya kawan yang belikan! yang aku sndri nda kenal! *sign mati ja bank in duit RM490* tapi d sbabkan perempuan tuh nda tau apapa sal duit tuh, nda jadi lah dia belikan aku and kawan kuh ticket! so, aku minta balik duit aku tuh. suru bank in balik. mahu guna plan kedua! which is, suru pakcik kuh lah yang beli! then, kawan kuh pla suru prmpuan tuh bank in duit nya skali dgn duit kuh p account mama kuh. that means, bila prmpuan tuh bank in, duit tuh RM980 lah kan. (RM490 + RM490). jadi ok lah. prmpuan tuh pun bank in lah suda. mama kuh pegi lah mgmbil duit, mau bank in trus p account pakcik kuh. direct trus. tapi skali mama kuh cek, kurang pla duit! RM940 ja! so mama kuh tnya la, sal duit neh napa kurang. then, aku minta lah number fon prmpuan tuh from kawan aku. then, i called her. tapi ak pass to my mum. biar la mama ak yg ckp! so bila dorang ckp2, org ptama bank in RM450, and orang kdua bank in 490. pastu, ok la! then ak call lagi kawan aku tuh, tnya sal duit, rupanya, kawan aku yang kurang duit! dia just bank RM450. then, ok lah. settle lah. mama ak tambahkan duit kawanku, then bank in laa trus RM980. so, ak memang fikir settle lah suda kan!

tapii .. bila aku buka twitter! just mau survey2 twitter orang, aku buka lah twitter prmpuan tuh, the one yang ak minta tlg blikan tiket tp nda jadi and calling dgn mama ak tuh. cek2 tweets dia! then aku jumpa something like this.

SIAL! MAK DENGAN ANAK! SAMA JA! and blablablabla!
*aku nda akan tulis, sebab ayat2nya memang mnyakitkan hati kuh! dengan kata lain, 
dia memaki aku dengan mama kuh! 
macam2 lah dia cakap sal aku dengan mama kuh! dia ckap, suda lah bank in lambat, duit yang d bank in pun kurang, ada hati lagi nak marah2 orang! bagus takyah tolong lah ~ ishh, siap memaki2 lagi bah! HELLO EXCUSE ME, MISS! tda yang marah diri mu. it's just tone suara mama kuh mmg tegas! jadi, dia sudah salah anggap sal suma neh! dia fikir mama ak marah dia, sbb bank in kurang duit! and lagi satu, "duit yang d bank in kurang???" sapa??? bukan aku! tapi kawan aku! so kau amat silap! really silap! SANGAT SILAPP! 

tiada yang marah kau pasal duit tuh, dan bukan aku yang bank in RM450!! terang2 aku bank in RM490!  so, kau memang salah anggap! and yang silap di sini kawan aku, sebab dia pun nda bagii tau sal duit tuh awal2. kan? tapi nda pa lah. 

hmm. hanya tuhan seja yang tau, macam mana rasanya bila mama kita d maki orang! kalau diri kita yang di maki, mungkin kita nda lah sesakit hati macam ni!!!! bila aku nampak ayat2 dia tuh kan, aku hanya mampu menangis seja! aku nda bole bgtau mama kuh, sebab confirm mesti dia call prempuan tuh and tnya sal tweet2 tuh! mesti bgaduh lah jadi nya! so, ak pendam ja apa aku rasa tuh! sekarang baru lah aku tau, macam mna rasanya kluarga d ckp2 and d maki2 orang! mungkin korang yang baca neh, rasa mcam besa ja, sbb bukan kamu yang merasa sakit hati ini. aku yang rasa! tapi percaya lah, memang sakit! pertama kali aku rasa betul2 sakit hati mcm ni. sedihh ~ sampai tengok muka mama aku, aku macam mau nangis ja! bila aku tidur, ingat lau bangun ari ne, aku nda akan ingat lagi sal suma neh. tapi, masih juga aku terasa sakit, sedihh ~ terus terang lah, ayat2 perempuan tuh memang akan kuh ingat sampai ke mati! dan aku berdoa seja mudah2an hidup selamat! *memang aku berdendam, sbb aku memang sorg pedendam.*

Labels:


0 CHEONSA