[ ]
the journey of her life...




tumblr
instagram
+
+
‚óÄ ‚ñ∂
Kpop! Yes kpop! ON Apr 28, 2011 AT 4/28/2011 01:50:00 AM
assalamualaikum viewers, bloggers and stalkers.

kpop kpop kpop! yahh. korean wave is all over the world. termasuk lah kat malaysia! aku rasa, hampir semua pun, sekarang dah layan lagu korean pop nih! paling tak lekang dari telinga aku is "nobody nobody but you"! siap dato' siti pun nyanyi lagu tuh kan. memang demam KPOP lah. tak dinafikan, aku juga salah satu budak2 kpop yang fanatik terlaluuuu dengan music dorang. anyway, last week, aku ader tbace pasal satu news ni, taknak cakap lah, news aper. tajuk dia, awasi remaja fanatik kpop la, elak kes bunuh diri akibat obses muzik korea lah. aha! sebagaii fans kpop, aku nak cakap, it was all nonsense la. bunuh diri? cehh. buad apa nak bunuh diri. kami tahu la jaga diri. kami tahu had-had dia. aku ni fanatik mmg fanatik, tapi takde la smpaii camtuh. writer nih tulis benda2 ni semua, macam nak buruk2kan korean pop pula! atau saje nak cari publisiti? hello ni nak cakap la kan, korean pop is better than malaysian punya music! seriously. aku bangga dengan menjadi anak malaysia, tapi aku tak bangga dengan industri muzik malaysia. bukan tak support ke apa, tapi industri muzik korea is much better.

sebabnya, kat korea, untuk menjadi artis, bukan senang! dorang terpaksa menjadi trainee, bukan 3 bulan, 4 bulan, tapi dua tahun! ada lagi yang sampaii, 3-4 tahun. dorang terpaksa melalui macam2 latihan. tempuhi pelbagai cabaran in order to debut as an artist. and that's why la, artist2 kpop ni smua berkualiti. pandai nyanyi pandai menari. i'm not saying msian artist tak pandaii nyanyi and mnari, but look la! ramai sgt artis segera! 2-3 bulan, masuk latihan dah jadi artis! -.-

and sebut pasal nih, aku memang tertarik lah, dengan "PEMINAT KPOP" yg hantar email ke apa, kat berita harian. die citer sal kpop nih. budaya kpop semua tuh. and aku, memang seratus peratus setuju dengan apa yang dia cakap! nak tahu apa yang dia cakap, jom, click that link.

click the link below:
PEMINAT KPOP

0 CHEONSA