[ ]
the journey of her life...




tumblr
instagram
+
+
‚óÄ ‚ñ∂
Thinking about the future. ON Apr 13, 2011 AT 4/13/2011 06:03:00 PM
assalamualaikum readers, stalkers and all.

just now, aku duduk-duduk kat bilik, alone. and tiba-tiba terfikir pasal future. wondering, macam mana lah, masa depan aku? dengan keputusan spm yang tak brapa nak mantap, attitude yang tak memuaskan? apa lah mahu jadi dengan diri aku ni? risau terlebih. macam mana kalau aku takda kerja? menganggur ja 24 jam, 365 hari? ihh tidak mahu lahh. ke mana lah haluan kuh seterusnya ni? sambung diploma? sambung form 6? matriks? foundation? bingungggg!


honestly, dalam otak aku sekarang cuma satu ja! sambung form 6. aku tahu form 6 memang susah! ramai orang pun cakap, jangan lah pilih form 6, kecuali lah kalau kau tiada pilihan lain lagi. cikgu-cikgu di sekolah pun ramai cakap macam tuh. ada lagi yang cakap, "form 6 lah pilihan terakhir kuh", "form 6 just like a hell", "nda ingin aku masuk form 6, kin sakit utak ja.", "bagus ambii diploma!". tapi bila fikir semula, macam buang masa ja sambung diploma. ya lahh, 3 tahun diploma, pastu baru sambung degree. kalau sambung form 6, setahun setengah, then boleh suda sambung degree. jauhh beza! itu diploma, and form 6. kalau matriks and foundation, pun setahun setengah, pastu boleh dah sambung degree. cuma, LAYAK ka diri kuh masuk sana? yang bikin spoil dalam result kuh, subjects science kuh lah. semua tak credit. huhu. yang lain ok lahh. and that's the reason, why i think, i don't deserve to apply matriks and foundation. sebut pasal maktab pula, "haraf maaf, and blablablabla" dengan kata lain nya, aku tak dapat lah. aihh! frust yang amat. mostly, member yang lain pun, ramai tak dapat. oihh maktab-maktab! apa lah pasal dengan kau nih. napa ramai betol yang sangkut? huhu. 

ke mana haluan kuh yang seterusnya?

Labels:


0 CHEONSA