[ ]
the journey of her life...




tumblr
instagram
+
+
‚óÄ ‚ñ∂
Last week! ON May 22, 2012 AT 5/22/2012 02:23:00 AM
Assalamualaikum and Hello everyone

Oh wow, what an exhausted week, last week! Macam tiada rehat ni. Yala, banyak betul aktiviti kena handle. Tho I’m just a not-so important person dalam hal-hal form6 ni, tapi since aku salah satu biro dalam mppu, and one of the form6 student, so mahu nda mahu kena juga involve dalam aktiviti yang diadakan. Macam-macamlah bah kena join. Last Wednesday, ahli-ahli MPPU including me and beberapa budak form6 kena jadi fasilitator once again untuk handle orientasi budak-budak lower six yang baru masuk ni. In the end, macam dulu, fasii juga kena berpanas! And yea, I got sunburn! Suda hitam tambah hitam bah muka! Paling lagam bah bilang. Sudah berpanas, fasii juga kena kemas and bersihkan tempat yang digunakan (flat guru dan padang SMK Muhibbah). Kesian bah jadi ulun-ulun ni. Kamu pikir senang kah jadi fasii ni? Banyak karaja oo! Sudahlah kena handle sendiri, tempat and barang-barang yang diguna pun kami juga yang kena simpan semula. Aigoo. Tapi yaa, susah macam mana pun fasii nih, fasii juga yang dibenci oleh mangsa-mangsa “bulian” fasii ni kan. Hehe. By the way, it was all fun tho!

Ona, Saya dan Sabe. (tiga pengurus pentabiran, hehe)
After a tiring Wednesday, Special Olympic di Kompleks Sandakan menunggu kami lagi. The event was held in three days, so each upper six class need to participate in this sport event. Class kami kena bertugas hari Jumaat together with Upper 6 Science. The other class, turn dorang hari lain. Hm. Tahu apa tugas kami? Sukarelawan!  Haha. Ingatkan aku kena berpanas time ni. Tapi, nda lah juga. Sebab tugasku time sukan ni, cuma merayau seja pun. Haha. (Sukarelawan nda bertanggungjawab). Tapi ada juga aa tenaga yang disumbangkan. Tukang-tukang angkat barang dan tukang pungut sampah –“ Okay that’s enough. Teruk kn? At least ada tenaga yang disumbangkan aa. :D

With the gang! Huda, Saya dan Mira
The Sukarelawan; From left: Huda, Saya, Mira, Amien, Vian, Ona


Happy face (?) Agak terpaksa sebenarnya.
The next day which was Saturday, our school organized a programme which called as Larian Hijau. That was the second time our school held that programme. Sudah nama larian hijau, jadi memang behijau-hijaulah ceritanya kami hari tuh. Larian mula dari sekolah, then lalu SNP, direct terus ke futsal, and limpas parkwell, dan balik semula ke sekolah. Ok, memandangkan badan aku yang agak-agak macam tong dram ni kan, so aku agak kapus-kapus aa mahu bejalan jauh. –“ Mahu pengsan pun ada. Tapi at least, aku sampai jugalah di sekolah. Biarpun it took a lot of time for me to finish it. Yang penting, bukan aku orang yang terakhir. Ok. HAHA  Kaki aku agak sakit waktu tuh, rasa mahu cramp pun ada ok. Huhu. Tapi syukurlah, tiada juga apa-apa yang terjadi. Sampai-sampai seja sekolah dengan keadaan mahu pengsan-pengsan begitu, terus sambung kena jadi penyambut VIP pula, ini semua sebab aku ahli mppu lah ni. Pfft. Macam mana penat pun, kena juga lah akur, jadi penyambut tetamu.


Okay. Saya agak putih. Almaklumlah, muka2 pagi kan. (Bedak)

MPPU guys!


Saya dan Irene
Well that's all folks. What a busy week for me.
Till then. Assalamualaikum



Labels: ,


0 CHEONSA